Cash is king. When the money isn't in my drawer.

När man flyttpackar hittar man en herrans massa saker i gömmorna, och just pengar finns det gott om i mina lådor. Cash is king när man reser till andra länder, och det blir ju sällan så att alla pengar används upp. Sedlarna brukar jag vara rätt snabb med att växla tillbaka, men de där förbaskade mynten får man ju dras med. Tänkte visa upp min lilla samling.



7 Turkiska lira.



3,70 Egyptiska pund.



4,30 Aussie dollar.



4,42 Lettiska lats.



69 Isländska kronor.



34,63 Euro.

Jag var tvungen att räkna ut vad det blir i svenska pengar, och den totala summan hamnade på 403,99 kronor. Jag sitter för sjuttsingen på en smärre förmögenhet i utländsk valuta! Och eftersom det inte går att växla mynt ser jag bara en lösning på problemet. Ut och resa till de länderna, och göra av med pengarna på plats. Så. Då var det bestämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0