Domino



Så är jag äntligen hemma från stallet. Missade bussen, och nästa gick efter en halvtimme. Så vansinnigt segt, men som tur är behöver jag inte åka kommunalt särskilt ofta.

Fick rida Domino i dag. Han är väldigt fin, även om han förra veckan bet mig i tummen när jag skulle kontrollera sadelgjorden. Dagens huvudövning var först tre serpentinbågar i kort trav, där man skulle bryta av till skritt varje gång man kom fram till medellinjen, för att efter 4-5 steg komma fram i trav igen. Efter det skulle vi rida på volterna i skritt. Vid A skulle man fatta galopp, galoppera en halv volt fram till medellinjen för att där sakta av till skritt, ställa om hästen, fatta ny galopp och gå ut på den andra volten i andra varvet. Det tyckte Domino var jätteroligt, och han ville galoppera mest hela tiden. Även om han lyssnade på mig så blev han rätt stark, och jag hade ett fasligt sjå att försöka få honom att lugna sig på slutet. Men på det stora hela får jag vara nöjd. Övningens kärna var att använda sig av så små hjälper som möjligt, och det lyckades jag ändå rätt bra med. Inga flaxande armar eller skänklar som var överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0