Fettisdagen kräver en semla



Fettisdagen är här (och jag har i smyg fnissat åt en skylt på ett bageri löd Fettis- dag)! På jobbet blev vi bortskämda med semlor modell lite mindre som vår hyresvärd bjussade på. Ett mycket trevligt initiativ, även om jag tycker att det är lite tråkigt att äta en semla rakt upp och ner som den är. Det smakar mest bulle och om den inte är purfärsk är det inte en så himla trevlig upplevelse. Denna semla var dock relativt nygjord, så den var helt ok.

Men jag föredrar ju den klassiska hetväggen. Semlan ska bada i varm mjölk. Därför hade jag tänkt köpa på mig ännu en på väg hem från jobbet. Eftersom det var den sista semlan jag tänkt äta på ett helt år kändes det ok att trycka i sig två stycken på samma dag. Men de planerna gick om intet när jag insåg att det inte fanns en enda semla kvar i hela Västertorp. Slutsålt. Så jädra elakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0