Livräddaren



Jag har varit lite frånvarande här under förmiddagen. Har nämligen varit och förstorat underläppen, tyckte att det behövdes. Snajsigt va?






Nääääää.... Gick ni inte på den? Nej, inga läppförstoringar för min del. Däremot kastades jag hastigt och lustigt in i en hjärt- och lungräddningskurs som tog hela förmiddagen. Det var mycket lärorikt och nu behöver inte mina kollegor oroa sig om de skulle råka ut för hjärtstopp eller bli medvetslösa- för nu vet jag hur jag ska hjälpa dem! Men fy satan vad jobbigt det var att göra bröstkompressioner (ja, för er oinsatta så är det när man trycker med händerna mot en persons bröstkorg för att få igång hjärtat) på Daniel. Ja, det var vad vi döpte vår docka till, efter den gamla revisionschefen. Ni kan få stifta bekantskap med honom lite senare.

Nu får vi bara hoppas på att jag inte behöver använda mina nya kunskaper. Aldrig någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0