Skatteåterbäring. Typ.



Annandag jul hade vi strömavbrott här hemma. Mitt i natten var det, och jag hade somnat på sängen. Alex väckte mig genom att lysa en ficklampa i ansiktet på mig och meddelade att strömmen var borta. Så vi la oss och somnade ganska så snart. På morgonen efter funkade det igen och vi tänkte inte mer på det. Men så kom elräkningen hem i brevlådan. 900 kronor i kompensation! För något som inte alls var mer än tolv timmar som elbolaget påstår, utan snarare max fem- sex. Men det är ju ingenting som jag tänker upplysa dem om, vill de ge mig pengar så tar jag gärna emot dem. Och vi hade ju faktiskt ett strömavbrott även i januari, som var betydligt jävligare. Som vi inte har fått någon kompensation för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0