Hur många shots blev det egentligen?

Tänkte att jag skulle visa lite fler bilder från lördagens kalas.



Det bjöds på välkomstshot.



Födelsedagsbarnet fick en present med tillhörande vinflaska.



Och så fick vi nya shots.



Så var det dags för introtävling. Vissa låtar var omöjliga, andra plättlätta. Jag hamnade någonstans på andra, tredje, fjärde plats. Ett par poäng från förstaplatsen i alla fall.



Och så var det shottävling. Mitt och Alex bidrag såg ut så här. Urgröpta jordgubbar fyllda med passoa.



Det fixades, blandades och skiktades för fullt i köket.



Shadi och David bjöd på After Eight.



Nilo och Elias var där.



Det här var den, i mitt tycke, finaste shoten. Också den som vann tävlingen, men det visste vi ju inte än.



Man fick en shot var. Dessa skulle bedömas på en tiogradig skala utefter kriterierna utseende, smak och eftersmak.



Det här var den knasigaste shotten. Den skulle drickas ur glas som var fastlimmade på en planka. Namnet var Happy Joy Joy och den innehöll popcorn.



Jacobs Stars and Stripes- shot vann och priset var en knallpulverpistol som gick laget runt.



Shadi var inte rädd för att trycka av.



Marielle ville också leka rysk roulette.



David körde cowboystilen.



Och så serverades det ännu mer shots.



Plankan plockades fram igen.



Till slut vågade sig Gösta fram också.



Marielles jello shots var som godis. Fast fulla med sprit.



Klockan var en bra bit över tre när vi till slut tog en taxi hem. Och jag insåg att jag borde ha slutat shotta för längesen. Men det var en mycket lyckad fest, och jag har lärt mig att det där med att shotta kanske faktiskt är min grej ändå. Om det är en god shot och inte tequila eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0