I Melodifestivalarkivet

Jag är upprörd. Varför väljer SVT att göra Melodifestivalens deltävlingar så ojämna? I de två första var det mest skräp, och nu i den sista var det så många bra låtar att flera inte ens fick plats i andra chansen. Så vansinnigt orättvist att låtar som faktiskt hör till de bättre i den totala tävlingen inte ens kan få en chans till bara för att Christer Björkman och hans vänner har beslutat sig för att göra deltävlingarna så ojämna som möjligt. Varför? För att folk då ringer och röstar mer i den kvalitetsmässigt bästa deltävlingen än vad de skulle göra annars, och därmed rullar pengarna in till SVT? För jag har svårt att tro att det beror på inkompetens.

Nej. För att muntra upp mig själv återupplever jag lite trevliga Melodifestivalminnen på Youtube. Men jag tittar bara på låtar som inte hör till de stora giganterna, utan snarare de som blivit lite bortglömda med tiden. Här har ni några av mina favoriter.






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0