Vinterlandskap



Igår när vi satt på restaurangen började det toksnöa ute. När det var dags att gå hem hade det där snölagret växt med gott och väl en halv decimeter, och imorse var det bara till att börja pulsa i snöhelvetet när det var dags att ta sig till tunnelbanan för att åka till jobbet. Och nu när jag tittar ut genom mitt fönster, vad skådar mitt öga? Snöstormen härskar ännu en gång, och det virvlar snö både uppåt och nedåt och framåt och bakåt. När ska det ta slut???!!! Det må vara vackert med kritvit snö som glänser i solen (snöstorm räknas inte hit) men jag är så evinnerligt trött på det nu. Kan det inte få bli barmark och värme snart så att krokusarna och snödropparna äntligen kan få titta upp och fåglarna vända hemåt och glädja oss med sin sång i vårsolen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0