En tidning för mig



Det är inte ofta jag köper tidningar (pojkvännen brukar köpa skvallertidningar till mig när jag är sjuk), men nu har det hänt. Sprang förbi Press Stop och hittade den perfekta tidningen för mig- Skriva. Och den handlar om precis det, att skriva. Den innehåller en salig blandning av skrivtips, författarporträtt, intervjuer, hjälp med hur man ska bli bättre på sitt skrivande och massa annat på samma tema.

Jag älskar ju att skriva, men jag gör det inte så ofta. Att blogga räknas inte riktigt, eftersom det mest är reflektioner över vardagen och inte alltid särskilt välskrivna sådana. Jag behövde bara bläddra i den här tidningen för att inse att den kan vara den spark i baken som jag behöver för att faktiskt sätta igång och författa lite mer seriöst (ja, alltså börja skriva överhuvudtaget...). Den är riktigt inspirerande, och jag funderar på om jag ska lägga 269 kronor på en helårsprenumeration. För jag vet ju att jag kommer att köpa Skriva även i fortsättningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0