Inga nyårslöften, men däremot riktlinjer



Det där med nyårslöften är inte riktigt min grej, för jag vet att det bara slutar med att jag inte håller dem och så blir jag arg och besviken på mig själv för att jag inte klarar något så enkelt, och då känns det inte kul att fortsätta. Men jag tror däremot att det kan vara bra att rannsaka sig själv inför det nya året och ge sig själv saker som man kan jobba på och förbättra. Då är det inte hela världen om man inte följer alla nya "regler" till punkt och pricka, för det är bara riktlinjer som det är ok att bryta mot ibland.

Så här ser mina riktlinjer för 2012 ut:

- Jag ska äta nyttigt och inte fuska bara för att jag är sugen på onyttigheter.
- Jag ska träna minst två gånger i veckan. Behöver inte vara på gym, kan också vara en power walk eller joggingrunda.
- Jag ska promenera mer. Lunchpromenader och kvällspromenader hemma (kanske kan få med Alex så blir det roligare).
- Jag ska inte sitta lika mycket framför datorn.
- Jag ska lägga mig tidigare om kvällarna så att jag blir mer utvilad och får mer energi.
- Jag ska inte skjuta på att fixa saker i hemmet, som till exempel strunta i att diska på flera dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0