Kroppsarbete



Arbetsveckan startade med kroppsarbete. Det finns ett rum som har varit ledigt under en längre period, där jag och min chef har stuvat in massa skit. Gamla fakturor och andra papper, prylar från road showen för ett par år sedan och en hel del annat. Nu ska en annan kollega flytta till det rummet, vilket innebar att vi var tvungna att göra en rejäl rensning och flytta undan våra grejer.

Fy satan, vilket slitjobb. Det tog halva dagen att rensa, slänga, märka upp lådor som ska sparas och sedan flytta dessa till arkivrummet. Eller ja, till byggavdelningens arkiv eftersom vi inte har något eget rum att ställa det i. Chefen var passande nog ute och flaxade när det var dags att flytta lådorna, så det fick jag göra själv. Och nu kan jag se det som att jag klarat av ett styrkepass för den här veckan.

Och nu ska jag snart gå hem. Skönt att arbetsdagen snart är över, för jag blev rätt slut i kropp och huvud efter den där ansträngningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0