Men vad fan är det här?



Lägesrapport: Illamående så in i helskotta.

Vad trevligt att jag mår så jäkla dåligt att jag känner mig redo att spy vilken sekund som helst. Det har byggts upp under förmiddagen, och nu är det inte roligt någonstans. Har gjort mitt bästa för att bli av med det. Knäppt upp byxorna, druckit vatten, ätit frukt, hängt mig ut genom fönstret i jakt på frisk luft, dragit ner värmen på mitt kontor, varit uppe och gått runt lite, blundat och bara fokuserat på andningen. Ingenting hjälper mer än en kort, kort stund, och knappt ens det.

Är det den där jäkla smoothien från igår som spökar? Men det känns å andra sidan orealistiskt, för i sådana fall borde jag väl ha blivit dålig redan igår kväll? Jag hoppas för allt i världen att det inte är någon magsjukegrej, för i sådana fall kan jag väl lika gärna lägga mig ner och dö på en gång. Jag brukar ju skryta om att sådant där aldrig drabbar mig, men jag blir fasiken inte förvånad om det är min tur nu. Nej, så länge det går att hålla tillbaka ska jag göra't. Och jag tänker inte gå hem från jobbet och ta en halv karensdag. Inte så länge sjukldomen inte är mer utvecklad än så här. Det är jag för snål för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0