När var det nu igen...?

Jag drabbades av en smärre chock när jag insåg att vår New York- resa i maj troligtvis sammanfaller med Eurovision Song Contest. Det var som om en osynlig hand långsamt kramade mitt hjärta tills det nästan slutade slå, och luftrören svullnade upp och gjorde det näst intill omöjligt att andas. Jag älskar ju Eurovision! Det är nästan lika viktigt att se som Melodifestivalen, även om jag alltid blir arg och förbannad över hur det europeiska folket röstar. De röstar ju alltid åt helskotta fel!

Fort googla fram Eurovision Song Contest officiella hemsida. Men vad fasen... Det står ju inte några datum! Leta, leta, leta... Där! 22, 24 och 26 maj. Veckan efter att vi kommit hem från den stora staden i väst. HURRA!

Har jag för övrigt delat med mig av infon att Stefan Örn, som skrev Azerbajdzjans vinnarlåt förra året, är tillsammans med en gammal kollega till mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0