Plättar på LCHF- vis



Jag är ju som bekant vansinnigt svag för pannkakor och plättar, men i min nya kost finns det inte plats för några sådana. Åtminstone inte om de är gjorda enligt traditionellt recept. Med det förra fiaskot färskt i minnet gav jag mig i kväll på plättutmaningen ännu en gång. Den här gången använde jag mig dock av Katrin Zytomierskas recept, och resultatet blev så otroligt mycket bättre än senast (inte för att det var så svårt...). Det gick dessutom fort att göra dem, så det här lär vara en återkommande middagsrätt för min del.

Plättar
(2 portioner)

3 ägg
3 matskedar créme fraiche
2 matskedar fiberhusk
lite salt
smör till stekning

Blanda alla ingredienser och stek plättarna i smör. Servera med bär, lättvispad grädde eller smält mörk choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0