Sri Lanka



Jag är lite avundsjuk på Helene och Andreas som just nu är på väg till solen och värmen i Sri Lanka. Inte bara för att de kommer åka till sommaren när vi här i Sverige har ett hemskt tråkigt vinterväder, där det i Stockholm inte finns annat än regn och gråa skyar.

För trettio år sedan var pappa på Sri Lanka. När jag var liten älskade jag att höra honom berätta om det han upplevde där (det här var innan inbördeskriget bröt ut) och jag brukade fantisera om att själv åka dit någon gång. Nu har de drömmarna mattats av, men jag blir lite lockad av det igen nu när mina vänner åker dit. Det ska bli så vansinnigt kul att höra dem berätta om resan sen. Vem vet, kanske får det mig välja Sri Lanka som resmål när jag väl bestämmer mig för att besöka Asien för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0