Den som väntar på något gott...

 
Det känns som om jag mest går runt och längtar efter saker. Jag har lite svårt att leva i nuet och vara nöjd med det som är just nu. Istället vill jag ha allt det som ligger framför mig omgående.
 
  • Jag jobbar nästa vecka, sedan får jag gå på efterlängtad semester. Det hade varit betydligt trevligare om den här fredagen hade varit den sista innan ledigheten tar vid, och att behöva släpa sig till jobbet ytterligare fem arbetsdagar känns som plågsam tortyr.
  • Det har varit en så dålig sommar hittills, och jag längtar så efter att kunna gå barbent och ha solglasögon varje dag. Kunna sitta i en park eller vid vattnet och bara njuta av den svenska sommaren.
  • Det hade inte varit helt fel att ligga på en sandstrand i Australien. Fast de har i och för sig vinter där för tillfället, så det är väl då lika bra att vänta ett halvår.
  • Samtidigt som jag suktar något otroligt efter sol och värme har jag även ett knasigt sug efter julen. Kanske för att min Sydney- baserade kusin kommer hem i jul, kanske för att det är så vansinnigt gott med julbord och risgrynsgröt, kanske bara för att jag gillar den speciella julstämningen.
Nu måste jag bara lära mig att ha lite tålamod. För tids nog kommer ju alla de här sakerna att bli uppfyllda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0