Det är en regnig sommar vi har

 
Vad är det för fel på vädret? I ena sekunden kan det vara fint och soligt för att i nästa spöregna och mullra av åska. Så har det varit i flera dagar, och inte verkar det som att något kommer att ändras inom en snar framtid. Det är inte så jag har tänkt att det ska vara när jag väl får gå på semester om en och en halv vecka.
 
Jag har en lista på saker som jag vill göra när jag är ledig. De allra flesta är utomhusaktiviteter. Regn är med andra ord icke önskvärt, men eftersom det inte är något som jag kan styra över inser jag att jag måste bunkra upp med massa förslag på inomhusaktiviteter. Och det är betydligt svårare. I synnerhet som att jag vill vara utomhus och kunna njuta av den svenska sommarvärmen med allt vad det innebär. Vad gör man då när den värmen uteblir?
 
Just i dag har de mörka molnen legat som ett tjockt täcke över Stockholm nästan hela dagen, och det verkar inte finnas något slut på all åska som mullrar och alla blixtar som lyser upp allt det mörka. Att det är sommar märks i stort sett inte av överhuvudtaget, och det är så tråkigt med tanke på att de korta sommarmånaderna är den enda chansen vi har till att få lite ljus och värme i det här landet.
 
Och då kanske det inte gör så mycket att vi inte har köpt några nya balkongmöbler än.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0