Säg den glädje som varar för evigt



Jag hade gjort mig fin i dag. Lila kjol och långt halsband i form av ett hjärta. Humöret var på topp, trots att det var måndag morgon, och trots för få sovtimmar kände jag mig förvånansvärt utvilad. Behövde köpa en hallonkesella på Hemköp i Huvudsta centrum, och när jag upptäckte att jag lyckades knipa den sista som fanns kvar kände jag att det här skulle bli en vansinnigt bra dag. En sån där dag då allt går min väg och jag kan promenera runt med ett konstant leende på läpparna.

Sedan köpte jag en kaffe på det lilla caféet i centrum. Ägarinnan satte inte på locket korrekt, och plötsligt stod jag där med kaffe över hela min kjol, tröjan, jackan och väskan. Måndag morgon var det, ja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0