Försvunnen

 

Här hemma har vi tillbringat åtminstone en halvtimme åt att leta efter Niklas Junior. Ja, min lejonryggsäck, vill säga, så tro nu inte att det är en unge vi tappat bort. Fast vi hade nog kunnat tappa bort en unge också om vi bara hade haft en. Jag visste att jag hade packat ner honom någonstans och jag var näst intill säker på att jag hade sett honom tidigare i dag. Men plötsligt var han bara borta. Med tanke på att vi hade varit och slängt några sopsäckar nere i grovsoprummet var det lätt för mig att framkalla den så välkända paniken. Hade vi lyckats slänga Niklas Junior? Jag vände upp och ner på varenda låda och varenda påse jag kunde hitta, men Niklas Junior var puts väck. Och jag beskyllde Alex för att medvetet ha slängt honom.

Men så till slut hittade jag honom. Och det var inte Alex som hade slängt honom. Det var inte ett spöke som hade gömt honom. Det var jag som hade lagt honom i den enda påsen jag inte tittat i. Jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0