Sommaren med Göran



Jag blev hastigt och lustigt ensam här hemma i dag också. Så kvällen har hittills tillbringats framför filmen Sommaren med Göran.

Göran är en kille med ett gott hjärta, han har bara lite otur ibland. Han vantrivs på sitt jobb på en eventfirma och hans förhållande har precis gått åt skogen. Livet är inte direkt på topp. Men så träffar han på sin gamla klasskamrat Linnea, som har blommat ut och blivit på tok för snygg för att Göran ska kunna låta henne vara. Efter att ha fått reda på att de blivit bjudna till samma midsommarfest på västkusten släppar han med sig sin vän Alex dit, med planen att imponera så mycket på Linnea att hon ska falla för honom. På plats visar det sig att även hans nya kollega Grynet är bjuden, vilket ställer till det lite för Göran och hans plan att försöka snärja Linnea.

Jag är lite svag för svenska filmer, gärna sådana som utspelas under valfri högtid, så förväntningarna var kanske lite högre ställda än vad de borde den här gången (även om jag trots allt vet att kvalitén på svensk film kan vara rejält svajig). Och visst, några rejäla skratt klämde jag ur mig, och det ska filmmakarna ha cred för, men det här är knappast en film jag kommer att komma ihåg länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0