En tråkig måndagkväll

Fy satan, vilken måndag. Trött som en gnu hela dagen. Det var verkligen inte roligt att behöva jobba åtta timmar när allt jag ville var att gå hem och sova några timmar för att få ordning på dygnsrytmen. Att få sitta ute i solen hade också varit trevligt, men det får man inte när man jobbar på kontor.

Efter jobbet har jag stressat med massa hushållssysslor. Först tog jag en sväng förbi Liljeholmen och handlade mat. Jag brukar känna någon konstig tillfredsställelse med den sysslan (det är trots allt trevlgit att strosa runt och fundera på vad man ska äta i veckan och vad som måste inhandlas) men i dag var det mest jobbigt och tråkigt.



Väl hemma var det bara att dra ihop de senaste veckornas tvätt, för här skulle det tvättas. Det är inte en favoritsyssla, men det kan ju vara trevligt om man slipper gå runt med smutsiga kläder. Tyvärr innebär det även att hela kvällen består av ett jädra spring upp och ner till tvättstugan. Och det gillar vi inte.



Sedan svängde jag ihop middag. Alex fick burritorester från igår, och eftersom det är hans absoluta favoriträtt tror jag att han blev rätt nöjd. Själv åt jag tonfisksallad. Alla onyttigheter från New York är nu långt borta, och det är dags att försöka vara lite hälsosam igen.



Fixade även lunch till resten av veckan. Fyra dagar framåt blir det lax med sallad och fetaost för min del. Och eftersom det är så gott gör det inget att jag äter det fyra dagar i rad. Då slipper jag ju bry mig om att jag måste fixa lunch senare i veckan.

Nu väntar tvätt av håret. Och någon måste bädda med nya lakan i sängen. Det lär väl bli jag med tanke på att Alex sitter fastklistrad vid datorn... Men sen. Sen får jag äntligen sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0