Marabou Cookies



Sent om sider har jag nu testat Marabous kakor. Passade på när Willys sålde 2 för 45 förra veckan. De är rysligt dyra de där kakorna, speciellt som att man bara får åtta stycken per förpackning, så det kändes trevligt att lyxa till'et lite. Något gott skulle man ju bjuda föräldrar och svärföräldrar på under söndagens fika. Att merparten av mjölkchokladkakorna försvann innan dess behöver vi inte prata högt om.

Så. Nu till domen. Det där med att förpackningarna fullkomligt skriker "Ät mig, jag är så jädra goood!!!" kan vi bortse ifrån, för vi vet redna att det är insidan som räknas. Mjölkchokladkakorna var riktigt smarriga, även om jag gärna hade sett ännu mer choklad i dem. Daimkakorna var däremot inte alls lika goda, och jag vet redan nu att jag inte kommer att handla dem igen. Ska det va ska det va mjölkchoklad. Men det är typiskt mig. Jag känner ingen som är lika konservativ som jag är. Det är därför jag även föredrar den vanliga mjölkchokladen när det kommer till att välja chokladkaka. Marabou Black tar jag om det är ett speciellt tillfälle, men annars är det Marabou Mjölkchoklad som gäller för hela slanten. Tråkig är mitt mellannamn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0