När något dåligt vänds till något bra



Det verkar ha blivit väldigt hastigt och lustigt påkommet att Lars Winnerbäck ska spela på Debaser Medis i morgon, för biljetterna släpptes i dag klockan 10. Och fy bubblan vad arg jag har varit i dag.

När klockan slog 10 gick jag in på Ticnet för att boka två biljetter till mig och min karl. Eftersom jag hängde på låset hade jag tur och lyckades få två biljetter. Klickade mig vidare till betalning, och knappade in mitt kortnummer och cvc- kod. Sedan var det dags att verifiera med mitt lilla lösenord, eller vad man kan kalla det, och efter att ha tuggat i någon minut kom ett felmeddelande upp att något hade gått fel och att jag skulle kontakta kundtjänst.

Eeehh... Febrilt började jag leta under fliken "Mitt konto" efter en bekräftelse på att bokningen trots allt gått igenom. Men nej. Det fanns ingenting. Försökte då göra en ny bokning, bara för att upptäcka att konserten nu var slutsåld. Arg som ett bi ringde jag kundtjänst och fick sitta i telefonkö i tjugofem hemska minuter. När en tjej väl svarade blev det något vajsing på linjen så hon hörde inte mig, och la på. Bara att ringa ännu en gång och vänta i ytterligare trettio minuter...

Tjejen på kundtjänst kunde meddela att de hade problem med vissa betalningar, och att de jobbade på att få det löst. Mina biljetter fanns dock inte längre kvar, utan hade gått till någon annan. Den ilskan jag kände mot Ticnet just då vill jag inte ens försöka beskriva i ord, men jag är väldigt stolt över att jag inte lät det gå ut över den stackars kundtjänsttjejen som ändå inte kunde göra något åt saken. Bad dock henne be någon ansvarig ringa upp så att jag kunde få förklarat exakt vad som hänt med mina biljetter och en fet ursäkt.

Någon timme senare ringde den här tjejen upp och undrade hur många biljetter jag hade försökt boka. Tydligen skulle de försöka fixa fram dessa biljetter till mig, även om hon inte kunde lova något.

Ytterligare någon timme efter det gjorde jag ett nytt försök att boka, och plötsligt satt jag där med två biljetter till Lars Winnerbäck i min hand. Inte långt efter ringde en kvinna från Ticnet och sa att de hade lyckats fixa fram två biljetter till mig. Dessa behövde jag ju dock inte eftersom jag hade löst det på egen hand.

Även om jag fortfarande är irriterad över att de första biljetterna jag bokade "stals" från mig, så är jag ändå sjukt imponerad över Ticnets service. Att de faktiskt kämpade för att få loss biljetter, och så fort det fanns biljetter tillgängliga öronmärkte de dessa till mig innan de släppte dem till någon annan. Det glädjer mig att det faktiskt finns människor som är serviceinriktade i den här världen, som annars är rätt kall och kylig. Mycket bra!

Och vad har jag lärt mig? Att vara trevlig och tillmötesgående, det tar dig längre än om du skäller och skriker. För ingen vill hjälpa någon som är otrevlig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0