Härliga fredag

 
Den här fredagen kunde inte vara mer efterlängtad.
 
Har druckit mitt morgonkaffe, är iklädd proper kavaj och äkta Bismarck- halsband (En artonårspresent, vill jag minnas. Fast jag kan minnas helt fel, eventuellt var det en studentpresent. Men det tror jag inte.) och den lilla ögonfransen är målad med otaliga lager mascara.
 
I dag tänker jag gå hem tidigare från jobbet. Det får man göra när man har varit på plats sedan klockan 07:04. Fast i dag ska jag inte hem. I dag ska jag gå på bio med Helene, och innan dess äta något gott. Jag känner mig sugen på en sallad, vilket är ovanligt. Lika bra att ta tillvara på det, för nästa gång det är dags att äta ute blir det väl den sedvanliga köttbiten med bea.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0