Stadspromenad

 
Jag är så sjukt opepp på allt vad träning heter. Gå till gymmet lockar inte, och att promenera eller jogga känns inte heller så kul med tanke på att det är kolsvart ute när man kommer hem från jobbet. Kolsvart och dessutom kallt som satan.
 
Men i dag kom jag på en bra lösning. Jag hade ett ärende in till stan, som gick betydligt snabbare än vad jag hade räknat med. Så jag ägnade sedan en halvtimme åt att promenera från T-centralen till Zinkensdamm. Eftersom det ändå är åt rätt håll kändes det helt ok att låta hemfärden ta lite längre tid och dessutom få motion på köpet. Och frisk luft (om man bortser från att Hornsgatan, som jag gick på, typ är den väg i landet som är mest förorenad av avgaser), och jävligt kalla öron.
 
Kanske ska göra detta till en vana?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0