Looper

Vi kom iväg till bion i fredags (med god marginal dessutom) och vi hade sån tur att det fanns bra biljetter kvar till just Looper.
 
I framtiden har man lyckats "uppfinna" tidsresor. Detta är en metod som maffian använder sig av för att göra sig av med människor. Då tekniken har blivit så avancerad att det i princip är omöjligt att komma undan med mord löser de det genom att skicka tillbaka sina offer trettio år i tiden, där de sedan mördas av så kallade loopers.
Detta är ett jobb som Joe utför. Men så en dag skickas hans framtida jag tillbaka, och står framför honom för att skjutas.
 
När jag först såg trailern för den här filmen visste jag att jag ville se den. Och tack och lov infriades alla mina höga förväntningar- Looper är en riktigt bra film. Den är fylld med spänning och tvära kast, och det blir aldrig tråkigt och förutsägbart.
 
Betyg: 4 av 5.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba M's foto

SV: Hihi, ja visst är dom!

2012-10-15 @ 21:09:25
URL: http://iphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0