Sjätte Tunnan

Jag hade inte varit på Sjätte Tunnan tidigare, men jag måste säga att det var kul att prova på någonting helt nytt i restaurangväg igår. För den som inte vet kan jag berätta att Sjätte Tunnan är en medeltidskrog som ligger i ett källarvalv i Gamla Stan. Alla som arbetar där är klädda i tidsenliga kläder, och maten som serveras är tänkt att vara så lik den mat som åts under medeltiden som det bara är möjligt.
 
Det var mysigt att sitta på en träbänk där nere i mörkret med endast levande ljus som ljuskälla. Maten var god. Jag åt älgköttbullar med rotmos , men de överträffades av Alex oxfilé med rotfrukter. En liten blåbärspannacotta slank också ner. Sedan var jag tvärmätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0