Taken

 
Eftersom jag funderar på att se Taken 2 på bio kändes det lämpligt att ge sig i kast med ettan först. För den hade jag tydligen inte sett.
 
Bryans sjuttonåriga dotter Kim och hennes kompis åker till Paris, där de blir kidnappade av människor som sysslar med människohandel. Bryan är en tidigare CIA- agent, och nu måste han förlita sig på sina gamla färdigheter när han åker till Frankrike för att leta reda på sin dotter. Men klockan tickar, och kommer han att hinna innan Kim säljs vidare för prostitution?
 
Jag hade inte några direkta förväntningar på den här filmen. Känslan var att den kunde sticka iväg åt i stort sett vilket håll som helst. Som tur är svängde det åt rätt håll, och jag gillade den! Slutet må vara lite förutsägbart, men det gör inte så mycket då vägen dit var underhållande och spännande.
 
Nu känner jag mig definitivt redo att se tvåan!
 
Betyg: 3 av 5.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0