American Graffiti

 
Jag är inget fan av Star Wars, men några år innan den trilogin släpptes gjorde George Lucas en film som har gjort stort intryck på mig. American Graffiti, eller Sista natten med gänget som den heter på svenska. Och den svenska titeln sammanfattar vad hela filmen handlar om.
 
High school är över, och fyra vänner har en sista natt tillsammans innan det är dags att gå skilad vägar och möta nya utmaningar i livet. Året är 1962, och denna natt präglas av den tidens musik och bilar och jag fullkomligt älskar det! Det är precis det jag växte upp med och varje gång jag ser den här filmen känns det lite som att komma hem. Hur cheesy det än må låta.
 
American Graffiti är mitt bästa filmtips just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0