Blått till pojkar och rosa till flickor

 
Låt mig få presentera våra tandborstar.
 
I det här hushållet har mannen den blå tandborsten och kvinnan den rosa. Och innan ni börjar ropa om hur fel det är med sådana könsstereotypa fasoner vill jag bara klargöra att det är slumpen som avgjort vem som får vilken färg på tandborsten. Jag sliter ut mina tandborstar fem gånger fortare än vad Alex gör, och när jag då ska välja en ny tandborste kan jag ju inte plocka en blå. Två blåa tandborstar skulle bara leda till ganska så uppenbara problem. Därför får man ta den färg som är över.
 
Inte för att detta hindrade mig från att bestämt plocka upp Alex blåa tandborste i morse och röja järnet i min egen käft, i tron om att detta var min rosa tandborste. Så nu kommer jag då till kärnan i hela det här inlägget:
 
Har jag blivit färgblind?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0