Fattiglapp

 
Jag tillbringade en av morgonens första timmar i en tandläkarstol.
 
Det är aldrig roligt att behöva släpa sig dit. Det där med att gapa stort och ha någon som rotar runt i käften på en är inte min favoritsysselsättning. Men efter att ha upplevt båda tandstensskrapning, lagning av hål, utdragande av samtliga visdomständer och därtill fått en infektion som var startskottet på min viktnedgång 2009 eftersom jag inte kunde äta på en vecka och konstant grät av smärta, kan jag säga att det inte är de sakerna som varit värst.
 
Det absolut värsta är när det är dags att betala för kalaset. Dagens undersökning och tandstensskrapning kostade mig 1378 kronor. Så upptäckte tandläkaren ett hål också, som ska lagas om tre veckor. Jag gjorde allt för att förhala det eventet, så att jag ska hinna få aprillönen innan. För 2600 kronor är inte något som jag lätt slänger fram bara så där.
 
Nej. Fy satan vad det gör ont i plånboken. Men det kanske är priset man får betala för att tänderna ska må bra? Och att jag går hos en privattandläkare på Birger Jarlsgatan drar väl inte heller ner på priset. Men har man hittat en tandläkare man gillar så byter man inte. För om något, så har jag en fantastiskt bra tandläkare som jag känner mig trygg hos. Jag antar att det är värt 3978 kronor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0