Gute Grill

 
I lördags hade jag det bra, må ni tro. Alex bjöd inte bara mig, utan även sin familj och mina föräldrar på finrestaurang. Gute Grill, närmare bestämt.
 
Ingen av oss hade varit där tidigare, men jag vet att jag kommer återvända dit. Det var en otroligt mysig restaurang och maten var galet god.
 
Jag åt gotländsk ryggbiff, och till köttet fick man välja diverse tillbehör. Jag valde, föga förvånande, bearnaisesås, pommes frites och grillade grönsaker, som serverades ur en egen liten gryta. Det var så gott att jag aldrig ville att det skulle ta slut. Vilket det nästan inte gjorde heller, för portionerna var gigantiska. Vilket man ju inte är bortskämd med när man går på finrestaurang. Dessert var inte att tänka på, så vi besätllde bara in några små praliner (som kanske var i minsta laget då de kostade 25 kronor styck).
 
Så om ni planerar att gå ut och äta i Stockholm, men är lite osäkra på vart ni ska gå, vill jag verkligen slå ett slag för Gute Grill!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0