Cruising 2013

Varje år i augusti är det stor cruising inne i stan. Massa gamla bilar, men även nyare modeller och ombyggda varianter, som kör Sveavägen fram och tillbaka. Människor parkerar sig tidigt på dagen för att få en bra plats, och många kör dit släp där de sitter och grillar, dricker, har kräftskiva eller bara hänger.
 
Jag är uppvuxen med den gamla amerikanska bilkulturen, och för mig är detta en av sommarens höjdpunkter. Därför var det en självklarhet att jag skulle släpa med Alex på det även i år. Och som sagt, det finns allt från riktigt fina bilar till rishögar som ser så jävliga ut att jag förutsätter att de transporterats in till stan på en lastbil. För i körbart skick är de inte. Här kommer ett litet axplock från vad vi såg igår.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0