Lite variation hade inte skadat

Italiensk mat ligger helt klart på listan över de kök jag tycker bäst om. Jag är dock lite kräsen, och är inte så förtjust i det italienska sättet att servera exempelvis kött. Bara en köttbit eller schnitzel eller vad det nu kan tänkas vara, och ingenting till. Så när jag är i Italien satsar jag därför på säkra kort, som pasta eller pizza. Den här veckan var inget undantag. Jag kan tyvärr inte säga att jag är särskilt flexibel inom de områdena heller, så under de tre hela dagarna vi var i Venedig åt jag:
 
Pasta Carbonara - 3 gånger
Pasta Bolognese - 1 gång
Pizza - 2 gånger
 

Och jag undrar varför jag gick upp två kilo under den resan. Mysteriet är löst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0