Julafton 2013

 
Annars då? Firade julen som vanligt tillsammans med släkten genom att äta, äta lite till och sedan äta ännu mer. Först sill och lax. Sedan en vända med köttbullar och prinskorv. Efter lite vila var det dags för lutfisken, vilken jag av taktiska skäl hoppade över för att ha plats för den efterföljande risgrynsgröten. Allting toppades med kaffe och chokladpraliner, vilka jag tryckte i mig obscena mängder av.
 
 
Efter allt ätande var det dags för julklappsutdelning. Jag fick många fina saker, och jag tror att de julklappar jag själv gav bort uppskattades.
 
Men. Vi hade en julklappstjuv i huset. Becel, den jädra hunden, älskar att öppna paket, och efter att han öppnat sin julklapp innehållande ett grisöra fortsatte han öppna mina paket. Det var inget jag märkte till en början, men två paket lyckades han sno åt sig och slita upp i ett annat rum innan vi upptäckte vad han sysslade med. Hundskrutt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0