Lucia

 
Jag älskar Lucia. Det är så otroligt mysigt med luciatåg och alla sånger. Helst ska det vara snö ute, och jag ska vara vaken och se luciatåget live tidigt på morgonen (vilket typ aldrig har hänt). Och ser jag inget luciatåg live ska jag se det på tv. Vilket inte heller har hänt på många, många år. Istället fick jag youtuba skiten nu i kväll.
 
Aja. Till den kanske viktigaste delen i luciafirandet. Lussefikat. På jobbet serverades det i dag lussebullar, pepparkakor, glögg, skumtomtar och det tyska bakverket stollen (eftersom jag arbetar på ett tyskt företag). Jag tryckte i mig två lussebullar, efter att jag tio minuter tidigare mölat i mig en kanelbulle på ett annat fikaevent. Efter det blev det ingen lunch, men jag var rätt nöjd ändå.
 
Glad Lucia!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0