Kung Carls Bakficka

Denna fredag bjöd på finmiddag med pojkvännen. Jo, förstår ni, vi var ute på finrestaurang. Kung Carls Bakficka, som jag tidigare bara passerat förbi utanför.
 
Det var vansinnigt mysigt att komma ut och bara fokusera på varandra och äta god mat. Och det var en riktigt trevlig restaurang, som jag definitivt kan tänka mig att besöka igen. Fast de får minus för att brownien de hade på dessertmenyn var slut (lite konstigt med tanke på att vi hade en tidig sittning och det är början på helgen, så förrådet borde ju vara fullt fortfarande).
 
 
Vi åt båda oxfilé med jordärtskockspuré, och det var vansinnigt gott! Jag vill ha mer! Nu!
 
 
Jag åt passionsfruktsorbét med lakritspulver till dessert. Men det var nog den sorgligaste lilla glasskulan jag någonsin sett. Den smakade dock mycket passionsfrukt. Lakritspulvret smakade ingenting. En liten besvikelse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0