Lake McKenzie

Efter Hervey Bay åkte vi på en tvådagarstur till Fraser Island.
 
Fraser Island är världens största sandö (och betydligt större än vad jag hade tänkt mig), men ovanpå sanden är ön täckt av regnskog. Vi åkte på en guidad tur i buss, och det kan jag verkligen rekommendera! Vår guide var vansinnigt påläst och underhållande, och vi hann med otroligt mycket under dessa två dagar.
 
Det finns inga vägar på ön, utan vart man än åker så åker man på sand. Och sand beter sig ju lite olika beroende på om det har regnat eller om det är torrt ute. Det var galet skumpigt i den där bussen, och säkerhetsbälte var ett absolut måste - annars hade man studsat och slagit huvudet i taket. Stranden längs östra kusten är dock klassad som motorväg. På riktigt. Och där gick det banne mig undan.
 
Första stoppet var Lake McKenzie. Otroligt vackert om än lite väl mycket turister. Men de ingår ju i priset...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0