Vända depp till pepp

 
I dag är det tungt. Segt att gå upp ur sängen, segt att behöva gå ut och pulsa i all snö som fallit under natten, segt att behöva vänta på bussen som var försenad och därmed gjorde att jag missade tunnelbanan, segt att behöva jobba hela dagen, segt att veta att jag ska gå och träna efter jobbet, segt att inte få vara ledig.
 
Nej, jag måste ta tag i den här dagen och vända den till något bra. Att jag inte fick ligga kvar i den varma, gosiga sängen i morse är inte en anledning att vara deppig och neggo. Det är ju trots allt torsdag. Och jag har en mumsig lunchlåda bestående av torsk med broccoli/ blomkålsmos som väntar på mig i kylen. Så åtminstoen två saker med den här dagen är bra, and that´s a start!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0