Ordning och reda

 
Jag har varit så vansinnigt seg de senaste kvällarna. Fallit tillbaka i de gamla vanorna med att somna på soffan och inte komma i säng förrän en bit efter midnatt. Och sedan upp tidigt till jobbet för att kunna flexa ut tidigare. Inte konstigt att hjärnan känns som en mosad banan.
 
Det är dags att ta tag i problemen och slänga ut dem med huvudet före.
 
Steg 1: Inte somna på soffan. Lyssna på Alex när han säger till mig att lägga mig i sängen om jag är trött.
Steg 2: Äta bra. Plocka bort så mycket kolhydrater och socker som det bara är möjligt. Tänker dock inte förbjuda det helt, för då kommer jag bara att crejva det ännu mer.
Steg 3: Träna. Minst två gånger i veckan, helst tre. Och gärna lite promenader däremellan. Åtminstone när snö och slask har lagt sig litegrann.
 
Inga konstigheter, med andra ord.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0