Gatsby- Klänningarna från filmen

På tal om Gatsby. När vi var i New York gick vi förbi en affär där de ställde ut klänningar som varit med i filmen. Det var ett gäng vackra kreationer som visades upp och även om jag njöt av att titta på dem kunde jag inte låta bli att fundera över några saker.
 
1) Bara massa paljetter och stenar. Även om jag gärna skulle ha ägt en sådan klänning, så hade det blivit stora problem när den skulle tvättas. Hur gjorde de på 20- talet? Vädrade de bara plaggen eller tvättades de i vatten överhuvudtaget?
2) Alltså. Skådespelarna måste vara SÅ smala. Jag hade fasiken inte ens fått ner ena låret i en av de där klänningarna. I bästa fall hade jag lyckats, men det hade varit som ett korvskinn runt låret, och tanken är ju att de ska sitta väldigt löst.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0