Just like a pill

 
Långdragna förkylningar är något jag avskyr. Snora och hosta flera veckor i sträck, det är rena mardrömmen. I synnerhet när det blir så jävligt att nattsömnen påverkas eller att halsen känns så raspig att det gör ont att överhuvudtaget andas. Om man nu kan andas- det finns ju en risk att snoret täpper igen hela näsan och att sitta och flämta genom munnen känns inte helt hundra.

Jag har hittat lösningen. Eller åtminstone den bästa lösningen hittills. Superpiller från USA, som jagar bort förkylningen snabbare än Lucky Luke hinner skjuta sin egen skugga. Mycket bättre än allt som vi har på den svenska marknaden.
 
En sådan förkylning som jag släpar runt på just nu skulle det vanligtvis ta upp emot två veckor att bli av med, även om jag proppat mig full med ipren och alvedon och hostmedicin. Nu med mina amerikanska små vänner är jag nästan frisk efter sex dagars sjukdom. Och det var egentligen bara de första dagarna som jag kände mig riktigt risig.
 
Är jag inte helt frisk till helgen blir jag förvånad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0