10 saker

Snodde den här listan härifrån.
 
10 saker jag tycker om:
- Min fina pojkvän.
- Pannkakor. De ligger lätt på min topp fem över de godaste sakerna jag vet.
- Att gå hand i hand med min Alex genom ett varmt Stockholm en kväll i augusti.
- Fina klänningar som passar perfekt.
- Ligga i en solstol på en strand i något varmt land med en bra bok i handen.
- När jag bevisar för mig själv att jag faktiskt visst kan saker som jag inte trodde att jag kunde. Till exempel springa längre än tjugo minuter på löpbandet.
- Att umgås med mina fina vänner. Oavsett om det är en partykväll på Golden Hits eller bara en fika på stan.
- Nutella. Eller ja, choklad i alla dess former.
- Musik.
- Fotografera. Jag har fortfarande inte lärt mig min systemkamera, men det hindrar mig inte från att älska att ta bilder med den.
 
 
9 saker jag tycker mindre om:
- Att jag inte vet vad jag ska ge min karl i födelsedagspresent när han fyller år om två veckor. Tips, någon?
- Människor som tuggar tuggummi med öppen mun. Har dessvärre upptäckt att jag hamnar bredvid en sådan om jag tar ett tidigare tåg till jobbet på morgnarna. Det smaskas rejält, vill jag lova, och det är så vidrigt. Men jag vägrar byta plats, eftersom jag har valt den med stor omsorg (därifrån tar jag mig snabbast ut genom dörrarna när det är dags att gå av). Och dessutom kliver han på tåget efter mig.
- När Alex provocerar mig bara för att han tycker att det är roligt.
- Orättvisor.
- Konflikter. Jag. Klarar. Inte. Av. Konflikter. Vill ju bara att alla ska tycka om varandra hela tiden.
- Krig och elände.
- När det känns som torsdag eller fredag fast det egentligen bara är tisdag.
- När ens favoritskor går sönder och börjar läcka in vatten från den smältande snön, och man råkar nämna detta för sin pojkvän som då börjar tjata på att man borde slänga skorna, vilket man absolut inte vill eftersom man tycker så mycket om dem, och så ljuger man om att de nog inte alls var så trasiga som man trodde bara för att han ska sluta tjata.
- De där förbannade rynkorna som av någon anledning börjat dyka upp i mitt ansikte och vägrar försvinna. I never invited you.
 
 
8 bloggar jag läser:
HanaPee (ja, konstigt vore ju annars, med tanke på att det är därifrån jag snott denna lista)
Knivlisa
Föreningsgatan 8 B
Spiderchick
Elsa Billgren
Niotillfem
Gaymasen
Amanda Schulman
 
7 saker jag vill göra i framtiden:
- Ta det där körkortet.
- Gifta mig med The Love of my Life, och sedan vara gifta tills döden skiljer oss åt. Vilket förhoppningsvis aldrig sker (se nästa kategori med saker jag är rädd för).
- Köpa hus.
- Skaffa massa härliga ungar (märker att jag beskriver Svensson- livet...).
- Resa. Överallt.
- Köpa en ny matgrupp. Helst inom en väldigt snar framtid, då vi bara har två stolar kvar i livet.
- Skriva en bok. Helst flera böcker, men det är kanske bra om man lyckas få till en till att börja med.
 
 
6 saker jag är rädd för:
- Döden. Mest att de jag älskar ska dö. Att jag själv skulle hamna där upptar inte mina tankar lika mycket, även om det självklart också skrämmer mig.
- Insekter och kryp av alla de slag. Mest spindlar.
- Att flyga. Fast jag gör det ändå, för jag är ingen liten lort. Sen kanske jag gråter någon gång då och då, men rädslan hindrar mig inte från att upptäcka världen.
- Att gå ensam i mörkret. Fast det är inte mörkret som skrämmer mig, det är alla potentiella yxmördare och våldtäktsmän som finns där ute.
- Skräckfilmer. Fast det är en skön rädsla.
- Att föda barn. Förhoppningsvis kommer jag att få vara med om det, men jag är samtidigt livrädd. Så tråkigt att de där två sakerna går hand i hand och att man inte kan få det ena utan det andra.
 
 
5 platser jag tycker om att vara på:
- Under täcket i vår nya, stora säng, med Alex liggandes bredvid.
- Ihopkrupen i soffan med datorn i knäet.
- I stallet. Jag vet att jag har sagt det förut, men en varm mule är bland det bästa som finns. Och sådana finns det gott om i stallet.
- Var som helst i New York.
- Hemma i mitt barndomshem. Där känner jag mig alltid trygg och välkommen.
 
 
4 ord som beskriver mig:
- Snäll
- Blödig
- Glad
- Omtänksam
 
 
3 saker jag ser fram emot:
- NEW YORK i maj!!! Längtar så det gör ont.
- Födelsedagsmiddag för finaste Marielle i april. Har redan spanat in menyn typ tio gånger och funderat på vad jag kan tänkas vara sugen på när det väl är dags att beställa.
- Helene och Andreas bröllop i juli. Overkligt.
 
 
2 bra filmer:
- Crash
- Harry Potter. Så svårt att välja ut en av dem, men någon av de senare.
 
1 bra låt:
Den här pärlan går varm i mina lurar just nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0