Sven's Viking Pizza

 
Efter tre dagar i Cairns flög vi tillbaka till Sydney. En och en halv dag hade vi på oss innan det var dags att återigen sätta oss på ett flygplan, och den gången var slutdestinationen Stockholm. Hemma.
 
Men den sista tiden i Australien utnyttjade vi på bästa sätt. Som ett besök på Sven's Viking Pizza i Bondi Junction.
 
Min kusin har under alla sina år i Sydney tjatat och tjatat och tjatat om detta pizzaställe. Det är en svensk kille (ja, det är han som är Sven) som har startat upp det, och konceptet är pizza på svenskt vis. Restaurangen är vikingainspirerad med stora träbord, träbänkar att sitta på och typiska vikingaaccessoarer på väggarna.
 
Jag beställde in en pizza som var hälften oxfilé/ bearnaise och hälften en klassisk kebabpizza. Och jädrar, så smarrigt det var! Kändes dock lite halvlustigt att sitta på andra sidan jordklotet och äta något som jag förknippar så mycket med svenska bakissöndagar.
 
Så om ni befinner er i Sydney kan jag definitivt rekommendera Svens pizza! I synnerhet om ni har lite hemlängtan...
 
 

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Gissa vart jag ska äta middag ikväll? ;)

Svar: Haha, underbart!
Helena

2013-03-24 @ 06:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0