Velsa

 
Jag red Velsa i dag. När jag hade henne för två veckor sedan funkade ingenting. I dag var det lite likadant under uppvärmningens första del, men sedan hände något och jag lyckades hitta knapparna. Under resten av ridpasset gick hon som en klocka, och allting blev så vansinnigt lätt och enkelt. Tappade jag henne någon gång hittade jag snabbt tillbaka, och den där långsamma, sävliga gången hon kan ha var som bortblåst. Istället blev hon pigg och framåt, och ett tag ville hon inte alls bara skritta, utan försökte både trava och galoppera utan att jag gav henne några sådana hjälper.
 
Velsa är ingen lätt häst att rida, och det känns verkligen som en seger att jag lyckades få till det så bra i dag. Uppdraget till nästa vecka blir att försöka komma ihåg vad jag gjorde i dag, och sedan göra samma sak. För har jag hittat dit en gång borde jag ju kunna lyckas igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0