Mammamiddag

 
Igår åt jag middag i mitt barndomshem. Det är väldigt nostalgiskt att sitta vid det där repiga gamla träbordet och äta från de vackra Gröna Anna- tallrikarna. Det känns som att man kastas femton år tillbaka i tiden.
 
Det serverades korvstroganoff med ris, en rätt som jag inte minns när jag åt det senast. Det roliga är att det är mitt gamla recept som mamma använder sig av. Jag hittade det för en sisådär tio år sedan i någon tidning, och jag kan säga att det är ett av mina bästa receptfynd någonsin. Ska försöka komma ihåg att skriva ner det till er någon gång.
 
I alla fall. Det jag ville säga var bara att jag fick med mig matlåda hem, som jag nu har ätit till lunch. Och det var dagens höjdpunkt. Hittills.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Haha, jag förstår precis hur du menar! Det räcker med att se en Gröna Anna och tankarna vandrar direkt iväg till morfar :) Känner du för att piffa till korvstroganoffen någon gång (typ om du äter det ofta och börjar ledsna på samma-lika) så är det gott med persilja i! Kram kram

2013-05-16 @ 17:35:40
URL: http://vixxys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0