Helena - En språkbegåvning

Jag minns inte riktigt att jag bloggade igår när jag kom hem. Bra jobbat. Men jag skyller allt på dansken.

I vilket fall som helst så var gårdagkvällen väldigt trevlig. Och från att knappt ha förstått vad Martin sa, kan jag nu flytande danska. Med viss modifikation. Ok, jag kan fortfarande bara säga vad sylt och grädde heter, men jag kan förstå lite mer än vad jag kunde för två dagar sedan. Eller så var det alkoholen som gjorde at jag trodde att jag förstod. Oavsett vilket så spelar det ju ingen roll, för jag tror inte att Martin genomskådade mig ändå.

Och jag kan konstatera att jag inte bara är en språkbegåvning - både jag och Martin gör oss jäkligt bra på bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0