Julstök i någon annans kök

Inte den minsta lilla julstämning har infunnit sig i min kropp. Men det försöker jag att råda bot på genom att julbaka. Det vill säga knäck, pepparkakor och vit chokladtryffel (som ju egentligen inte alls har något med julen att göra). Knäcken klarade jag och Marielle av för två veckor sedan, och i dag var det dags för övriga godsaker.

Vi lyckades faktiskt rätt så bra, måste jag säga. Pepparkaksdegen var lte lurig, men efter ett tag gick det hur smidigt som helst att kavla ut den- även om det roligaste var att dekorera de färdiggräddade pepparkakorna. Och roligare än så blir det inte, för varken jag eller Marielle äter pepparkakor. Så de tänker jag, givmild som jag är, skänka bort.

De vita chokladtryfflarna har jag itne sett det färdiga resultatet på. De skulle nämligen stå i kylskåpet några timmar, och det hann jag inte vänta på. Men smeten var gudomligt god. Men det kändes att det inte var nyttigt någonstans.


     

     



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0