Ny info angående min jobbsituation

Var ju som sagt på arbetsintervju imorse. Såhär efteråt vet jag inte riktigt om det var något för mig egentligen. Det handlade mest om att sitta och mata in information i ett system, vilket kanske inte är extremt stimulerande. Det är ett litet företag, med ca 7 anställda, många arbetar deltid. Kändes inte helt hundra.

Jag frågade min chef idag hur det går med mitt nya avtal, och hon sa att bollen ligger hos massa gubbar i Paris. Hon har fått grönt ljus från vår svenska vd, men det måste gå via andra människor också innan jag kan få några papper. Och innan det är helt bestämt och godkänt. Detta känns lite jobbigt just nu.

De har ringt från "det andra" jobbet och lämnat meddelande på mitt telesvar. De vil lträffa mig igen imorgon. Och tro det eller ej, men det känns enbart jobbigt. De är nämligen desperata, och om jag går dit imorgon kommer jag att få ett svar ganska så omgående efter det. Och de kommer vilja höra mitt svar direkt. Jag kanske får en dag på mig att tänka över det, men inte mer.
Hela ledningsgruppen på mitt nuvarande jobb kommer att vara på konferens tisdag och onsdag. Så om det skulle vara så att jag får jobbet på onsdag, finns det ingen här jag kan diskutera det med. För helst av allt vill jag vara kvar här ett tag till, tills något bättre dyker upp (för det har det inte gjort ännu), men jag vill se papper på det. Så länge jag inte har sett något nytt kontrakt kan jag inte tro på det fullt ut.

Så om jag får det nya jobbet - måste jag då ta det, för min egen trygghets skull? Eller ska jag vänta på mitt nya kontrakt där jag är nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0