Ugglas skinnbyxor

Kan inte förstå att Uffe W fyller 70 i år. Minns hans 60- årsfest. Jag var 13 år gammal. Minns så tydligt hur jag sa till mamma att vara försiktig med vinet när vi gick uppför trappan. Hon snubblade, och spillde ut hela sitt glas över mina ljusa jeans. Och jag blev så arg. Jag skrek på henne, och stängde in mig i ett tomt rum.
Inget de sa kunde få mig på bättre humör. Min kväll var förstörd. Inte ens Ugglas erbjudande om att jag kunde få låna hans skinnbyxor hjälpte, även om det fick mig att le lite. Han är kortare och tanigare än vad jag är. Jag skulle aldrig kunna klämma ner mig i de byxorna, inte ens om jag ville.
Tio år sedan. Tiden går fort.

Som en liten hyllning till det minnet, här är min favoritlåt med Magnus. Låten om hans yngsta dotter. Första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0